Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'hueman_remove_font-awesome' not found or invalid function name in /home/vfrtyr/public_html/hulladekvadasz.hu/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324
Mágnes horgászat: a kezdet - Hulladekvadasz.hu

Mágnes horgászat: a kezdet

A mágnes horgászat rejtelmeibe bevezető cikket a mágneshorgászaink bemutatkozásával kezdjük. A csapat tagjai elmesélik, hogy honnan jött az ötlet, hogyan kezdték és mik voltak az első tapasztalatok. A rovat hetente új tartalommal jelentkezik, érdemes lesz hát figyelni.

A KEZDET: 2016 nyarán elhatároztuk jó barátommal, hogy kipróbáljuk mit is tud ez a méltán híres mágnes horgászat, tehát rászántuk magunkat, menjünk el vegyünk mágneseket. Itt ütköztünk az első akadályba, hol is lehet ilyet, merre kezdjük. Mivel lustaság fél egészség, google-> mágneshorgászat, semmi. Több külföldi honlapon, szokásos kínai (nem nevezem nevén őket) rendelős honlapon nem találtunk célunkhoz megfelelő mágnest, mivel minőségben és teherbírásban elmaradt az általunk elvárttól. Jött a több órás kutatás míg végül sikeresen rendeltünk egy neodímium nemesfém 80kg-os tartóerejű mágnest. Vettünk hozzá szemes csavart illetve kötelet.
Egy mágnes horgász fegyvere, a mágnese.

GYERÜNK!

Első állomásunk, hazánkat átszelő egyik közkedvelt folyónk mellékága, a Kis-Duna pontosabban a Szigetszentmiklósi szakasz. Felfegyverkezve az újonnan vásárolt eszközeinkkel elindultunk a partra, ahol rögtön ki is szemeltünk egy stéget. Belevetettünk magunkat a habokba, rögtön volt is „kapás” néhány üres konzerves doboz, szögek, kisebb hulladék fém akadt a „horogra”. Persze nem voltunk csalódottak, nem gondoltuk, hogy elsőre 2.Világháborús ereklyéket fogunk majd. Így is tesztelgetünk kellett a húzási technikát, mivel a tárgyak nagy része az iszap fogságából nem akartak szabadulni. Ha hirtelen rántod meg akkor „kiakadt a hal szájából a horog” (egyébként halat is fogtunk, lejjebb kitérünk rá), ezért finom mozdulatokkal „pöcögtetve”, ameddig érezni, hogy az értékes zsákmány kiszabadult a több évtizede ráhordott hordalék alól. Míg tökélyre fejlesztettük a technikát, sorba húztuk ki a már komolyabbnak mondható fémrudakat, fémcsöveket, bicskákat, utóbbiak a hírhedt magyar hasfelmetsző, Kiss Béla tulajdonát képezhették.

A bicska, a hírhedt magyar hasfelmetsző, Kiss Béla tulajdonát képezhette. Fotó: magneshorgaszat.hu

Teltek múltak a percek és jött a nagy fogás, amit mi se értünk hogy kerülhetett a vízbe, feltételezhetően egy vidám-vidám banda, egy túl jól sikerült estén véletlenül bele ejthette. Nem volt könnyű kihúzni, mert a már említett iszap nagyon ragaszkodott régi barátjához, de azért csak sikerült elszakítani őket egymástól. Az aznapi legnagyobb zsákmányunk egy kommunális hulladékgyűjtő, más néven kuka volt. Nem akármilyen kuka volt ez kérem szépen, ez a Magyarország frekventált helyein használatban lévő.

A mágneshorgászaink első nagy fogása. Fotó: mageshorgaszat.hu

Ez után úgy gondoltuk mára befejezzük, hisz megvolt a nagy fogás. A fénykép elkészítését követően visszaállítottunk az öregfiút a csatasorba, ezzel remélve, hogy javítjuk egy kicsit a szigetszentmiklósi Duna-part köztisztaságát.