Támogasd környezetünk megmentését, a hulladekvadasz.hu üzemeltetőjét, a JÖN Alapítványt.

Eddig több ezer bejelentés hatására több ezer tonna hulladék felszámolásában működtünk közre vagy szerveztünk több száz fős szemétszedési akciókat és váltunk Magyarország legaktívabb környezetvédelmi mozgalmává. Tevékenységünknek azonban komoly költségvonzata is van, amit eddig az alapítvány tagjai saját erejükből finanszíroztak meg. Segítségeddel tovább folytathatjuk a munkánkat.




Banki átutalással ide kattintva.

Környezetkímélő hulladékgyűjtés indult Budapesten a dunai hajókról

Környezetkímélő módon gyűjtik a hulladékot Budapesten a dunai hajókról és a folyóparti szórakozóhelyekről, miután munkába állt a Tersus hulladékgyűjtő hajó, amely a Duna felőli oldalról gyűjti be a hulladékot – jelentették be kedden Budapesten sajtótájékoztatón.

Spányik Gábor, a MAHART PassNave ügyvezetője elmondta: a projekt megvalósítására a cég mintegy 200 ezer eurót (mintegy 65 millió forint) fordított. Ennyibe került a hajó, az azt fogadó ponton és a parti infrastruktúra fejlesztése.

20160830_KAR9497

Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára közölte, hogy a Duna magyarországi szakaszán a hajózás feltételeinek javítására – például a kikötők és a hidak fejlesztésére – mintegy 67 milliárd forint áll rendelkezésre. Hozzátette, hogy a Dunán hajón Budapestre érkező vendégek száma az utóbbi időben dinamikusan növekszik, meghétszereződött. Most éves szinten mintegy 160 ezer turista érkezik a magyar fővárosba szállodahajókon.

Felidézte, a projekt sikeres kivitelezésében közreműködött az FKF Nonprofit Zrt. és a Főkert Nonprofit Zrt. is. Tasó László megemlítette, hogy a kormány számít a MAHART PassNave közreműködésére a jövő évi budapesti vizes világbajnokság közlekedésének zökkenőmentes lebonyolításéban.

Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes, a Garam 2 átépített ponton (zöld kikötő) átadásakor kézenfekvőnek nevezte, hogy a szálloda- és étteremhajókon keletkező hulladékot a vízfelőli oldalon gyűjtsék össze. Így ugyanis tehermentesíteni lehet a rakpartokat, kisebb lesz a zaj- és a károsanyag-kibocsátás is. A környezetterhelést csökkentő projekt mintául szolgálhat más városoknak is a Duna partján, ugyanis csak Amszterdamban szállítják el a hajókról a szemetet hasonló módon.

A hulladékgyűjtő hajó – az első hónapok (a próbaüzem) tapasztalatai alapján mintegy 30-40 köbméter (átlagosan 16 tonna) szemetet tud naponta szelektív formában elszállítani. Ez 7-8 darab, 180 fős, kabinos hajó kiszolgálását jelenti.

Forrás: MTI

Ezek a cikkeink is érdekelhetnek