Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'hueman_remove_font-awesome' not found or invalid function name in /home/vfrtyr/public_html/hulladekvadasz.hu/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324
Dunaharaszti móló rejtélyes mélye (videóval) - Hulladekvadasz.hu

Dunaharaszti móló rejtélyes mélye (videóval)

A dunaharaszti móló n jártunk már, itt fogtuk a pénzkazettát a német márkákkal, de sajnos azon a horgászaton nem tudtuk rendesen átnézni a vizet. Azóta is sokszor gondoltunk arra vajon mit is rejthet még a mély.

Az olvadás elindult, itt a tavasz, elhatároztuk végre visszamegyünk és meghorgásszuk a hajókikötőt. Mikor elindultunk a nap szépen sütött, reménykedtünk, hogy mást nem csalt ki a jó idő és nem foglalta el a kiszemelt helyet. Szerencsénk volt, elég korán érkeztünk ahhoz, hogy mi legyünk az egyetlen horgászok a mólón.

Gyorsan kipakoltunk és neki is láttunk. Már az első dobásnál kiderül, hogy az iszapréteg nagyon vastag és bármi is van a mélyén nem lesz könnyű kifogni, bár egyből sikerült egy nagy fémcsövet akasztani. Valaha korlátoszlopként állta a sarat, amíg valamiért vízbe nem került.

A móló teljes hosszában éreztük, rengeteg fém van a vízben és emellett igen kedvelt horgász hely, biztos, hogy sok twister, wobler és egyéb felszerelések lehet itt. Miközben ezen gondolkoztunk sikerült  fognunk egy használható bottartót  és jöttek a műcsalik is. A horgászok több ezer forintot is beszakíthatnak egy-egy ilyen helyen és közben nem is tudják, de a legtöbbször nem a természetes akadók miatt veszítik el a felszerelésüket. Mi meg lassan a kifogott dolgokból tudnánk egy horgászboltot nyitni. A horgászat közben kettő érdekes dolog is akadt, amit a mai napig nem tudunk beazonosítani.

Az első egy fémkeret, olyan mintha egy hajóablak lenne, de ahhoz túl nagy, nehéz elhinni, hogy a kis-Dunán ekkora hajók közlekedtek volna. A másik ilyen tárgy egy félgömb alakú csatorna darab egy elzáróval, erről elképzelésünk sincs, vajon mi lehet, ez a horgászat tele van talányokkal. A következő fogást már jól ismertük, egy elektromos kapás jelző. Ismerjük ennek a típusnak a szívmelengető hangját mikor jelzi, hogy hal van a damilunk végén, de ez csak szárazon működik, ilyen állapotban használhatatlan. Tovább kerestük a fogásainkat mikor a móló közepén valami nagyot többször megfogott a mágnes, megemeltük, de mielőtt teljesen megtudtuk volna mozdítani visszaesett az iszapba. Néhány próbálkozás után feladtuk, nem lehet kivonszolni a partra, talán egy beton darab lehet.

Mágnes horgászok fogása a Dunaharaszti mólóról. / Fotó: magneshorgaszat.hu

Találkoztunk már ilyennel, a betontömbben lévő vasat fogja a mágnes és igen erősen tartja, de mikor húzzuk az iszapon elengedi, mivel a plusz réteg hátráltatja a tapadást. A próbálkozások közben sikerült egy érfogót fogni, megörültünk, hogy valami háborús relikviát tartunk a kezünkben, de egy arra járó horgász felvilágosított minket. Ez is egy horgászfelszerelés, sokan arra használják a fogót, hogy a rablóhal szájába akadt horgot sebesülés nélkül tudják kiszabadítani. Néhány dobás után sikerült egy zárt dobozt fognunk, összenéztünk és azon gondolkoztunk, hogy lehetséges-e megismételni az előző horgászatot és újra pénzt fogni?

Izgalommal telve nyitottuk ki és belenéztünk, sajnos üres volt. Egy üres dobozt fogtunk, de nem adjuk fel és egyszer találunk egy láda érmét. Tovább horgásztuk és akadt a mágnes valamin, pár másodperc játék után sikerült kimozdítani és húztuk a part felé és vártuk mi is lesz az. Egy bicikliváz, vagy is ami maradt belőle, sajnos az idő és a víz elbánt vele. Szép lassan elkezdett sötétedni, így a fogásokat összerendeztük lefotóztunk majd rendet tettünk és elindultunk haza. Igaz, hogy kincses ládát nem fogtunk, de jól éreztük magunkat és ide még biztos visszajövünk, mert van ott még valami nagy a dunaharaszti mólónál.