Támogasd környezetünk megmentését, a hulladekvadasz.hu üzemeltetőjét, a JÖN Alapítványt.

Eddig több ezer bejelentés hatására több ezer tonna hulladék felszámolásában működtünk közre vagy szerveztünk több száz fős szemétszedési akciókat és váltunk Magyarország legaktívabb környezetvédelmi mozgalmává. Tevékenységünknek azonban komoly költségvonzata is van, amit eddig az alapítvány tagjai saját erejükből finanszíroztak meg. Segítségeddel tovább folytathatjuk a munkánkat.




Banki átutalással ide kattintva.

Ferdinánd-híd gyalogos útszakasza tele szeméttel

Ferdinánd-híd gyalogos útszakasza tele van szeméttel. A bejelentő állítása szerint a probléma évek óta megoldatlanul hever a utcán.

A terület minden bizonnyal a MÁV tulajdonát képezi. Valószínűleg, ha anno megépül a Nyugati mögé a Kormánynegyed akkor nem így nézne ki a Ferdinánd-híd és környéke.

A bejelentés szövege
“Tisztelt Hulladékvadász! A Ferdinánd-híd Podmaniczki utca felőli aluljárójánál áldatlan állapotok vannak már évek óta.  Nem csak a képen látható területen, de a közeli szelektív konténerek mellett, és a kerítésen túl, a Nyugati pályaudvarhoz tartozó területen is. Tudtommal az a rész a MÁV tulajdonában van. Remélem, fel lehet számolni ezt a rettenetes állapotot, ami a hídról jól látható.”

Hulladék jellege: kommunális.

Ferdinánd-híd melletti bejelentését továbbítjuk az aktuális önkormányzatnak.

Köszönjük a bejelentést.


Felhívás illegális hulladék bejelentésre!

Az alábbi útmutató segítségével hasonló bejelentéseket várunk a településről és annak környékéről ezzel is segítve a helyi önkormányzat munkáját. Ide kattintva elérhető a bejelentési űrlap.



Ferdinánd-híd a wikipedia szerint

A budapesti Lehel tér és a Podmaniczky utca–Szív utca kereszteződés között álló Ferdinánd híd (1990-es évek előtt Élmunkás híd) a Nyugati pályaudvarra befutó vágányok fölött köti össze a pályaudvar felépítésekor egymástól elvágott Terézvárost és Újlipótvárost.

Története
A hidat 1874-ben adták át először, az akkor Kétszív utcai híd nevet kapó építmény építésére a főváros perrel kényszerítette az Osztrák-Magyar Vasutat. Az ekkor elkészült 290 méter hosszú híd három részből állt:

A Podmaniczky utca felé eső rész 23 kő bolthajláson állt. A vágányok fölött vasrácsos szerkezettel készült el. A Lehel tér felől felvezető részt vasgerendákkal készítették el, a gerendák 2-2 vasoszlopra támaszkodtak. A hidat 1940-ben újították fel Sávoly Pál tervei alapján, ekkor nyerte el mai jellegét. A bordás lemezekkel, vasbetonból épült híd hossza 287,8 méter, szélessége 18 méter volt, kétoldalt 3-3 méteres járdával.

1982-ben felújították a hidat, majd a WestEnd City Center felépítése kapcsán ismét felújították; a Lehel téri felhajtót a WestEnd parkolóházához kapcsolódó bekötő úttal és az ahhoz kapcsolódó új sávval bővítették ki. Ezt az új sávot a híd keleti felhajtóján a szélső tartók ferde megtámasztásával építették ki. Egyben a híd teherbírását is megnövelték. A felújítás 1,1 milliárd forintos költségéből a főváros 507 millió forintot fizetett ki utólag a WestEnd beruházójának, a többit az fedezte.[1]

Az új kormányzati negyed terve kapcsán felmerült, hogy a hidat elbontanák,[2] a projekt azonban kútba esett, az elbontás pedig lekerült a napirendről. A hídon közlekedik a 76-os trolibusz is.

Forrás: wikipedia.

Ezek a cikkeink is érdekelhetnek