Ferdinánd-híd gyalogos útszakasza tele szeméttel

Tennél, de nincs időd a szemétdombok eltakarítására? Támogass minket és elvégezzük helyetted a piszkos munkát! Támogatom a munkátokat!

Ferdinánd-híd gyalogos útszakasza tele van szeméttel. A bejelentő állítása szerint a probléma évek óta megoldatlanul hever a utcán.

A terület minden bizonnyal a MÁV tulajdonát képezi. Valószínűleg, ha anno megépül a Nyugati mögé a Kormánynegyed akkor nem így nézne ki a Ferdinánd-híd és környéke.

A bejelentés szövege
“Tisztelt Hulladékvadász! A Ferdinánd-híd Podmaniczki utca felőli aluljárójánál áldatlan állapotok vannak már évek óta.  Nem csak a képen látható területen, de a közeli szelektív konténerek mellett, és a kerítésen túl, a Nyugati pályaudvarhoz tartozó területen is. Tudtommal az a rész a MÁV tulajdonában van. Remélem, fel lehet számolni ezt a rettenetes állapotot, ami a hídról jól látható.”

Hulladék jellege: kommunális.

[codepeople-post-map]

Ferdinánd-híd melletti bejelentését továbbítjuk az aktuális önkormányzatnak.

Köszönjük a bejelentést.


Felhívás illegális hulladék bejelentésre!

Az alábbi útmutató segítségével hasonló bejelentéseket várunk a településről és annak környékéről ezzel is segítve a helyi önkormányzat munkáját. Ide kattintva elérhető a bejelentési űrlap.



Ferdinánd-híd a wikipedia szerint

A budapesti Lehel tér és a Podmaniczky utca–Szív utca kereszteződés között álló Ferdinánd híd (1990-es évek előtt Élmunkás híd) a Nyugati pályaudvarra befutó vágányok fölött köti össze a pályaudvar felépítésekor egymástól elvágott Terézvárost és Újlipótvárost.

Története
A hidat 1874-ben adták át először, az akkor Kétszív utcai híd nevet kapó építmény építésére a főváros perrel kényszerítette az Osztrák-Magyar Vasutat. Az ekkor elkészült 290 méter hosszú híd három részből állt:

A Podmaniczky utca felé eső rész 23 kő bolthajláson állt. A vágányok fölött vasrácsos szerkezettel készült el. A Lehel tér felől felvezető részt vasgerendákkal készítették el, a gerendák 2-2 vasoszlopra támaszkodtak. A hidat 1940-ben újították fel Sávoly Pál tervei alapján, ekkor nyerte el mai jellegét. A bordás lemezekkel, vasbetonból épült híd hossza 287,8 méter, szélessége 18 méter volt, kétoldalt 3-3 méteres járdával.

1982-ben felújították a hidat, majd a WestEnd City Center felépítése kapcsán ismét felújították; a Lehel téri felhajtót a WestEnd parkolóházához kapcsolódó bekötő úttal és az ahhoz kapcsolódó új sávval bővítették ki. Ezt az új sávot a híd keleti felhajtóján a szélső tartók ferde megtámasztásával építették ki. Egyben a híd teherbírását is megnövelték. A felújítás 1,1 milliárd forintos költségéből a főváros 507 millió forintot fizetett ki utólag a WestEnd beruházójának, a többit az fedezte.[1]

Az új kormányzati negyed terve kapcsán felmerült, hogy a hidat elbontanák,[2] a projekt azonban kútba esett, az elbontás pedig lekerült a napirendről. A hídon közlekedik a 76-os trolibusz is.

Forrás: wikipedia.

Ez is érdekelhet: