Mátyásföldi repülőtér építési hulladéklerakata
A Mátyásföldi repülőtér építési hulladéklerakatára lett figyelmes a környékbeli hulladékvadász. Állítása szerint közel 40-50 zsák lehet a reptér és a közeli lovarda között lerakva.
A XVI. kerület korábbi bejelentései ide kattintva megtekinthetőek.
A bejelentés szövege
“Kedves Hulladékvadász! Szeretném bejelenteni Budapest XVI. kerületében a Mátyásföldi repülőtéren a Lovarda felé a napokban illegálisan otthagyott kb. 40-50 db fekete zsákban elhelyezett sittet (építési törmelék, csempe stb.)! Szeretném kérni az Önök segítségét, hogy ez mihamarabb elszállításra kerüljön onnan! Köszönjük szíves közreműködésüket!”
A bejelentés időpontja: 2018. február 19.
Hulladék jellege: építési.
[codepeople-post-map]
A Mátyásföldi repülőtér helyszínéről érkezett bejelentést továbbítjuk az illetékes önkormányzatnak.
Köszönjük a bejelentést.
Felhívás illegális hulladék bejelentésre!
Az alábbi útmutató segítségével hasonló bejelentéseket várunk a településről és annak környékéről ezzel is segítve a helyi önkormányzat munkáját. Ide kattintva elérhető a bejelentési űrlap. Ha támogatnád a hulladékvadászok munkáját ide kattintva megteheted.
A reptér a wikipedia szerint
A mátyásföldi repülőtér az első állandó repülőtér volt Budapest térségében.
Története
1916-ban létesült: a Keleti pályaudvartól 9,3 km-re keletre a Magyar Általános Gépgyár (MÁG) rendezett be repülőgépgyártó üzemet és repülőgépmotor-gyárat. A Fokker céggel együttműködve gyors, kis vadászgépeket (D VII) kezdtek gyártani. A MÁG gyár 80 x 20 m-es repülőgép-szerelő hangárja a 900 x 800 m-es füvesített repülőtér nyugati sarkában létesült. 1918. július 4-én egy Brandenburg típusú repülőgép szállt a magasba, megindult a Bécs-Budapest közti rendszeres légi járat. Itt működött Prodam Guido, a magyar aviatika úttörője is. A trianoni békeszerződés következtében a MÁG-nál levő teljes repülőanyagot megsemmisítették.
Az 1922-ben alakult Magyar Légiforgalmi Társaság repülőtere azonban megmenekült, belföldi (Kaposvár, Nyíregyháza, Pécs, Debrecen), sőt, nemzetközi forgalmat is lebonyolított a Franco–Roumain (később CIDNA) francia-román társaság, a Deutsche Luft Hansa, majd 1931-től egy olasz és egy osztrák társaság járataival.
A magyar óceánrepülőt, Endresz Györgyöt 1931. július 16-án fogadták Mátyásföldön. 1932. május 21-én „Justice for Hungary” nevű Lockheed Sirius típusú gépével Mátyásföldről indult Endresz György és Bittay Gyula rádiós tiszt tragikus útjára – a gép leszállás közben a római repülőtéren katasztrófát szenvedett.
A mátyásföldi repülőtér madártávlatból 1933-ban, Szent-Istvány Dezső pilóta képén
A trianoni békeszerződés tilalmai ellenére a repülőteret fokozatosan a magyar légierő titkos bázisává fejlesztették és 1937-től a polgári és a sportrepülés a Budaörsi repülőtérre került át.
A második világháborút átvészelt repülőteret a Szövetséges Ellenőrző Bizottság gépei használták. 1948-tól kiképzőszázad működött itt. A mátyásföldi szovjet laktanyából családjával együtt 1956 októberében elhurcolt Nagy Imre miniszterelnököt a mátyásföldi repülőtérről vitték el a szovjet gépek.
Forrás: wikipedia.