Coca-Cola és a Nestle is a műanyag ellen

Tennél, de nincs időd a szemétdombok eltakarítására? Támogass minket és elvégezzük helyetted a piszkos munkát! Támogatom a munkátokat!

A Coca-Cola és a Nestle mellett több a világon ismert márka nagyvállalatai vállalták, hogy csökkentik a műanyag-termelésüket.- írja a Sky News.

Mindent a környezetvédelemmel foglalkozó civil szervezet, a WRAP kezdeményezésének a hatására. A célok közé tartozik, hogy a műanyag csomagolás 100% -át újra felhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható legyen 2025-re.

Többek közt olyan negyvenkét vállalkozás,  mint például a Coca Cola, a Pepsi co, a Proctor és a Gamble, az Unilever, a Birdseye és a Nestle is ígéretet tettek a csomagolás csökkentésére és az újrahasznosítás növelésére.

A listán az egyik legnagyobb cég a Procter & Gamble, amely az Aerial, a Head & Shoulders és a Pampers-et termékek forgalmazója. A cég évek óta arra törekszik, hogy növelje az újrahasznosított anyag mennyiségét a samponos palackoknál. Ez a kezdeményezést a Sky’s Ocean Rescue kampánya inspirálta .

A nonprofit csoport szerint az eddig feliratkozott cégek több mint 80% -át teszik ki az Egyesült-Királyság szupermarketeiben értékesített termékek műanyag-csomagolásának.

A szerződésben felsorolták azokat a célokat, amelyeket minden egyes vállalkozásnak 2025-ig el kell érnie:

  • A problémás vagy felesleges egyszer használatos műanyag csomagolások kiküszöbölése újratervezéssel, innovációval vagy alternatív (újrafelhasználási) szállítási modellekkel.
  • A műanyag csomagolás 100% -a újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható.
  • A műanyag csomagolás 70% -a hatékonyan újrahasznosított vagy komposztált.
  • 30% átlagos újrahasznosított tartalom az összes műanyag csomagoláson.

A felsorolt értékek hasonlóak az Európai Parlament iránymutatásához, amit 2025-re írtak elő.

“Most van arra lehetőség, hogy újragondoljuk és átformáljuk a műanyag jövőjét, hogy megőrizzük az értékét, és csökkentsük a műanyag hulladékok okozta károkat a bolygónkon” – mondta ezt Marcus Gover, a WRAP vezetője.

A Coca-Cola és a Nestle mellett nagy és ismert márkák vállalatai támogatják a kezdeményezést, ami bizakodásra ad okot a jövőre nézve. Reméljük a legjobbakat.


Csomagolásmentes május!

Csomagolásmentes május, avagy vásárolj hulladék nélkül! egész hónapos eseményt hirdet a JÖN Alapítvány és a Háztartásom Hulladék Nélkül háziasszonya, Tóth Andi.

Ez az a fajta esemény, ami nincs helyhez kötve, csak hozzád. Az eseményhez ide kattintva tudsz csatlakozni. Az egész hónapos esemény célja, hogy minél többen vásároljanak tudatosabban, minél kevesebb hulladéktermeléssel, kerülve a túlzott fogyasztást és az agyoncsomagolt termékek megvásárlását.

Továbbá gyere el te is a Vásárolj hulladék nélkül! – Flashmobunkra, a budapesti Lehel piacra. A flashmobra ide kattintva lehet közvetlenül csatlakozni.

Ez is érdekelhet: