Támogasd környezetünk megmentését, a hulladekvadasz.hu üzemeltetőjét, a JÖN Alapítványt.

Eddig több ezer bejelentés hatására több ezer tonna hulladék felszámolásában működtünk közre vagy szerveztünk több száz fős szemétszedési akciókat és váltunk Magyarország legaktívabb környezetvédelmi mozgalmává. Tevékenységünknek azonban komoly költségvonzata is van, amit eddig az alapítvány tagjai saját erejükből finanszíroztak meg. Segítségeddel tovább folytathatjuk a munkánkat.




Banki átutalással ide kattintva.

Coca-Cola és a Nestle is a műanyag ellen

A Coca-Cola és a Nestle mellett több a világon ismert márka nagyvállalatai vállalták, hogy csökkentik a műanyag-termelésüket.- írja a Sky News.

Mindent a környezetvédelemmel foglalkozó civil szervezet, a WRAP kezdeményezésének a hatására. A célok közé tartozik, hogy a műanyag csomagolás 100% -át újra felhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható legyen 2025-re.

Többek közt olyan negyvenkét vállalkozás,  mint például a Coca Cola, a Pepsi co, a Proctor és a Gamble, az Unilever, a Birdseye és a Nestle is ígéretet tettek a csomagolás csökkentésére és az újrahasznosítás növelésére.

A listán az egyik legnagyobb cég a Procter & Gamble, amely az Aerial, a Head & Shoulders és a Pampers-et termékek forgalmazója. A cég évek óta arra törekszik, hogy növelje az újrahasznosított anyag mennyiségét a samponos palackoknál. Ez a kezdeményezést a Sky’s Ocean Rescue kampánya inspirálta .

A nonprofit csoport szerint az eddig feliratkozott cégek több mint 80% -át teszik ki az Egyesült-Királyság szupermarketeiben értékesített termékek műanyag-csomagolásának.

A szerződésben felsorolták azokat a célokat, amelyeket minden egyes vállalkozásnak 2025-ig el kell érnie:

  • A problémás vagy felesleges egyszer használatos műanyag csomagolások kiküszöbölése újratervezéssel, innovációval vagy alternatív (újrafelhasználási) szállítási modellekkel.
  • A műanyag csomagolás 100% -a újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható.
  • A műanyag csomagolás 70% -a hatékonyan újrahasznosított vagy komposztált.
  • 30% átlagos újrahasznosított tartalom az összes műanyag csomagoláson.

A felsorolt értékek hasonlóak az Európai Parlament iránymutatásához, amit 2025-re írtak elő.

“Most van arra lehetőség, hogy újragondoljuk és átformáljuk a műanyag jövőjét, hogy megőrizzük az értékét, és csökkentsük a műanyag hulladékok okozta károkat a bolygónkon” – mondta ezt Marcus Gover, a WRAP vezetője.

A Coca-Cola és a Nestle mellett nagy és ismert márkák vállalatai támogatják a kezdeményezést, ami bizakodásra ad okot a jövőre nézve. Reméljük a legjobbakat.


Csomagolásmentes május!

Csomagolásmentes május, avagy vásárolj hulladék nélkül! egész hónapos eseményt hirdet a JÖN Alapítvány és a Háztartásom Hulladék Nélkül háziasszonya, Tóth Andi.

Ez az a fajta esemény, ami nincs helyhez kötve, csak hozzád. Az eseményhez ide kattintva tudsz csatlakozni. Az egész hónapos esemény célja, hogy minél többen vásároljanak tudatosabban, minél kevesebb hulladéktermeléssel, kerülve a túlzott fogyasztást és az agyoncsomagolt termékek megvásárlását.

Továbbá gyere el te is a Vásárolj hulladék nélkül! – Flashmobunkra, a budapesti Lehel piacra. A flashmobra ide kattintva lehet közvetlenül csatlakozni.

Ezek a cikkeink is érdekelhetnek