Támogasd környezetünk megmentését, a hulladekvadasz.hu üzemeltetőjét, a JÖN Alapítványt.

Eddig több ezer bejelentés hatására több ezer tonna hulladék felszámolásában működtünk közre vagy szerveztünk több száz fős szemétszedési akciókat és váltunk Magyarország legaktívabb környezetvédelmi mozgalmává. Tevékenységünknek azonban komoly költségvonzata is van, amit eddig az alapítvány tagjai saját erejükből finanszíroztak meg. Segítségeddel tovább folytathatjuk a munkánkat.




Banki átutalással ide kattintva.

Tudatos Tavasz – tavaszi kampány a Jövő Öko Nemzedékéért!

Tudatos Tavasz a Jövő Öko Nemzedékéért! – címmel tavaszi kampányt hirdet a JÖN Alapítvány, amiben a klímabarát életvitelre hívják fel a figyelmet.

A környezetvédelmi szervezet rendszeresen évszakos kampányokat hirdet a lakosság számára, hogy felhívja a környezetünket sújtó problémákra a figyelmet és minderre megoldásokat, alternatívákat javasoljon. Ez most sincsen másképp.

A klímaváltozás egy igazán globális probléma, amihez nem csak a cégek, hanem minden ember egyesével így vagy úgy, de hozzájárul. 

Napjainkban az emberek már a bőrükön érzik a klímaváltozás közvetlen hatásait és egyre gyakrabban találkozunk a médiában is a klímavédelem kifejezésével. Szerencsére ezzel a témával a fiatal korosztályt is meg lehet szólítani. Ennek hatására a korábbinál erélyesebben lehet fellépni a klímaváltozással kapcsolatban.

A JÖN Alapítvány tavasszal a megújulás, a természet ébredése jegyében egy összevont tavaszi kampány keretein belül több lakossági szegmenst érintő témával foglalkozik. Külön kiemelve a jövő öko-nemzedékének a jövőbe vetett hitét.

A tavaszi kampány elemeként a hulladékcsökkentés mellett az energiafelhasználás csökkentésére, a kertészkedés és faültetések fontosságára, illetve a klímaproblémákra hívja fel a figyelmet a JÖN.

A Tudatos Tavasz a Jövő Öko-Nemzedékéért! tavaszi kampány elemei

Kertészkedés:
Az otthoni zöldség-gyümölcs termesztés és a kertészkedés népszerűsítése specifikusan a kertes házakban és a lakásokban élő lakosok számára az egészséges életmód jegyében.

Szokták mondani, hogy a “hazainál nincs jobb”, hát a saját magunk által megtermeltnél meg pláne nincs jobb – szerk.

A szervezet célja az, hogy egyre többen mélyüljenek el az önellátásban, a biozöldségek és gyümölcsök termesztésében. Mindemellett a faültetések ösztönzését, népszerűsítését otthoni népszerűsítését tartalmazza a tavaszi kampány.

Energiatudatosság:
Az elektromos és elektronikai eszközök tudatos használatával hozzájárulhatunk a klímaváltozás csökkentéséhez. Sajnos a legalapvetőbb probléma sok esetben, hogy a fogyasztók tudattalanul is hozzájárulnak az otthoni fogyasztásukkal a klímaváltozás súlyosbításához.

Csomagolásmentes május:
A 30 napos kihívások világszerte egyre népszerűbbek. Így hát tavalyihoz hasonlóan idén is megrendezi a JÖN Alapítvány, a csomagolásmentes májust. Ez a fajta esemény, ami igazán nincs helyhez kötve, csak a fogyasztóhoz.

Az egész hónapos esemény célja, hogy minél többen vásároljanak tudatosabban, minél kevesebb hulladéktermeléssel, kerülve a túlzott fogyasztást és az agyoncsomagolt termékek megvásárlását. A májusi kihívás elemei települések piacain megrendezésre kerülő flashmobok. A tavalyi hatalmas siker miatt idén a tavalyhoz képest több helyszínen kerül megrendezésre.

A tavaszi Tudatos Tavasz a Jövő Öko Nemzedékéért! kampánytól a környezetvédelmi szervezet nem a csodát várja, hanem a lakosság tudatosodását, hiszen minden fejben dől el és rajtunk múlik lesz-e jövője a felnövekvő Jövő Öko Nemzedékének.

A tavaszi kampányról bővebben ide kattintva lehet tájékozódni.

Ezek a cikkeink is érdekelhetnek