E-hulladék leadás megduplázódott a MediaMarkt áruházakban
Az e-hulladék leadás mennyisége 55 százalékkal nőtt a MediaMarkt magyarországi áruházaiban, amit még a szakértőket is meglepte.
Az első nyolc hónapban 1067 tonna e-hulladék került a feldolgozókhoz a MediaMarkt vásárlóitól. A leadott elektromos és elektronikus hulladékok csaknem 80 százaléka háztartási nagygép, hűtőgép, de háztartási kisgépek, valamint monitorok és televíziók is nagy számban kerültek a hulladékhasznosító telepre.
A közleményben a MediaMarkt kategóriamenedzsere rámutatott, hogy a koronavírus-járvány miatti tavaszi korlátozások idején a fagyasztószekrények, a fagyasztóládák és a nagyobb fagyasztókapacitással bíró kombinált hűtőszekrények többszörösét adta el a műszaki lánc.
A szakember felidézte a MediaMarkt tavalyi kutatásának eredményét, amely szerint a magyarok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a háztartásban keletkezett hulladékok szelektív gyűjtésére, és 60 százalékuk már 1 éve is szakszerűen adta le az e-hulladékot.
Hogyan kell gyűjteni az e-hulladékot?
Erre ad választ a Hulladékvadászon futó e-hulladék témájával foglalkozó rovatunk, ahol bemutatjuk annak szelektív gyűjtésének módjait, lehetőségeit. Továbbá milyen környezetkárosítást okozhatunk vele, ha nem megfelelő helyre helyezzük.
A MediaMarkt áruházlánc MTI közleményben közölte a leadott e-hulladék leadás statisztikáit is:
- 1920 kilogramm nyomtatófesték-hulladékot;
- valamint 788 kilogramm elem- és akkumulátor-hulladékot válogattak ki és továbbítottak veszélyes hulladék ártalmatlanító üzemekbe;
- fém összetevőkből 510 tonna vaslemez-, 75 tonna réz- és 53 tonna alumíniumhulladék hasznosult kohókban;
- tovább az összegyűjtött e-hulladék 21 százalékát kitevő műanyagok újrahasznosítása is megoldásra kerül.
Forrás: MTI